problème de jeux

Discussion in 'Game Discussions & Feedback' started by garsdunord, Nov 6, 2018.

Dear forum reader,

if you’d like to actively participate on the forum by joining discussions or starting your own threads or topics, please log into the game first. If you do not have a game account, you will need to register for one. We look forward to your next visit! CLICK HERE
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. garsdunord

    garsdunord User

    Bonjour .
    Pouvez - vous me donner un petit conseil , je ne sais plus comment faire !!!
    Je suis au niveau 52 .
    Quand je remonte une maison ma production d' énergie descend a 50 pour cent ..
    J' ai déjà enlevé suite a votre conseil 6 grandes tours et 1 manoir pour revenir a 75 pour cent ..
    Que dois je faire pour continuer .
    A 75 pour cent je suis
    13095 consommation d' énergie , 26172 productivité 75 pour cent
    Bon moral 20933
    Perte de moral 33670 logement occupé a 75 pour cent
    Mais si je remonte une petite maison , je redescends a 50 pour cent de productivité .
    Merci pour votre conseil .
    CORDIALEMENT
     
  2. guyjean1

    guyjean1 User

    Hello,Before answering you, in this international section your requests must be in EnglishAs far as your question is concerned, there is a balance to be struck between the energy consumption of ALL your buildings and the production of ALL your plants and other energy inputs.

    Clearly in my opinion you lack power plants and probably "moral gain"Also use "enhancements"Put back in the inventory your houses does not solve the problem!

    I strongly advise you to count on an excel table by plateau (main city, suburb, island, mountain) all your buildings (central, trade, productions, houses, decorations in short absolutely everything)!On your 4 paintings will appear the name of all buildings and houses / businesses / productions as well as the energy consumption of each unit as well as the moral gains / losses of each of the decorations units including (for the decorations, do not detail)In short, it will take time but it will allow you to better organize or reorganize the development of your city!Believe me you will see much more clearly and you will take less head



    Bonjour,
    Avant de te répondre, dans cette section internationale tes demandes doivent être en anglais ;)

    En ce qui concerne ta question, il y a un juste équilibre à trouver entre la consommation d'énergie de TOUS tes bâtiments et la production de TOUTES tes centrales et autres apports d'énergie.
    Clairement selon moi tu manques de centrales électriques et probablement de " gain moral "
    Utilise aussi les "améliorations"
    Remettre dans l'inventaire tes habitations ne résout pas le problème !

    Je te conseille fortement de recenser sur un tableau excel par plateau (ville principale, banlieue, île, montagne) tous tes bâtiments (centrales, commerces, productions, habitations, décorations bref absolument tout) !
    Sur tes 4 tableaux figurera le nom de tous bâtiments et habitations/commerces/ productions ainsi que la consommation énergétique de chaque unité ainsi que les gains/pertes moral de chacune des unités décorations y compris (pour les décorations, ne détaille pas)
    Bref, çà va te prendre du temps mais cela te permettra de mieux organiser ou réorganiser le développement de ta ville !
    Crois moi tu y verra beaucoup plus clair et tu te prendras moins la tête ;)
     
  3. garsdunord

    garsdunord User

    j' ai toutes mes centrales électriques, donc je dois remettre tous les immeubles que j' ai mis de coté si je comprends bien . a part cela je n' ai pas trés bien compris !!!! désolé .Je ne peut pas mettre en anglais je parle que la français !!!
     
  4. s.c.lynx

    s.c.lynx Game Administrator Team RisingCities

    garsdunord - Postings in English are a requirement. Try using a translation program such as google translate. Double commenting in both languages, as guyjean1 does, is acceptable. Great answer guyjean1, thank you.

    You need to either build more power plants, may have to use Metro Money to buy building permits; Add building improvements to individual residents, look for ones that save power, one advantage that once the improvement is installed the savings remain after the improvements expire. My favorite are the solar panels. Have a great time building your city.
     
    Rosomack likes this.
  5. garsdunord

    garsdunord User

     
  6. garsdunord

    garsdunord User

    je ne comprends pas l' anglais désolé !!!!
    si vous ne voulez pas me répondre en français je vais me débrouiller seul !!!
     
    gueuldor likes this.
  7. myrolo

    myrolo User

    @garsdunord si tu ne comprends pas l anglais post uniquement dans la section francophone ou alors utilise une traduction google
    @garsdunord if you do not understand English post only in the French section or so use a google translation
     
  8. garsdunord

    garsdunord User

    Merci pour la réponse
     
  9. guyjean1

    guyjean1 User

    Viens dans la section francophone, on va t'aider ;)
     
    gueuldor likes this.
  10. s.c.lynx

    s.c.lynx Game Administrator Team RisingCities

    garsdunord - I am more than happy to assist you. But, like you I do not speak French very well. The "Powers that be" have decried that all posting must be in English. When I do respond to the Francophone site I use google translate to make myself understood. I am using google translate on this posting so you will understand.

    garsdunord - Je suis plus qu'heureux de vous aider. Mais, comme vous, je ne parle pas très bien le français. Les "Pouvoirs qui sont" ont décrié que toute publication devait être en anglais. Quand je réponds au site francophone, j'utilise google translate pour me faire comprendre. J'utilise Google Translate pour cette publication afin que vous puissiez comprendre.
     
    gueuldor likes this.
  11. garsdunord

    garsdunord User

    OK Merci
     
  12. s.c.lynx

    s.c.lynx Game Administrator Team RisingCities

    Any time

    À tout moment
     
  13. guyjean1

    guyjean1 User

    @garsdunord joined us on the francophone section, we will refer him :)
    I think you can close the subject here @ s.c.lynx ;)

    @garsdunord nous a rejoint sur la section francophone, nous allons l'aiguiller :)
    Je pense que tu peux fermer le sujet ici @s.c.lynx ;)
     
    Rosomack and garsdunord like this.
  14. s.c.lynx

    s.c.lynx Game Administrator Team RisingCities

    Thank you guyjean1 for all of your help. I did see he went to the francophone site. I wish him well, if he needs an help from the moderators let me know.

    Closing thread now.
     
    Rosomack likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.